حقوق قضایی
اطلاعات حقوقی
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حقوق قضایی و آدرس hoghoughsabt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





سيدعلي رييس الساداتيروز چهارشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار اجتماعي ايرنا درباره قانون مجازات اسلامي، افزود: اين قانون كه قانوني پويا است در ارديبهشت ماه سال ۹۲ابلاغ شده است.


وي اضافه كرد: آيين نامه هاي اجرايي كه در اين قانون پيش بيني شده بايد توسط وزارت دادگستري تهيه و درصورت تصويب اجرايي شود، اما منعي براي اجراي قانون براي قضات وجود ندارد و آنها مي توانند به آن تمسك و آن را اجرا كنند.
وي درباره آن دسته از موادي كه به آيين نامه اجرايي نياز دارد، اظهار داشت: البته قضات آن دسته از مواد از قانون كه به آيين نامه اجرايي نياز ندارد را مي توانند اجرا كنند؛ اما آن دسته از مواد كه به آيين نامه اجرايي نياز دارند بايد صبر كرد تا آيين نامه اجرايي اش تصويب و ابلاغ شود كه تا چند ماه آينده اين كار انجام خواهد شد.
رييس الساداتي تصريح كرد: اين لايحه هم اكنون توسط معاونت وزارت دادگستري در دست بررسي است و پس از كار كارشناسي آيين نامه اجرايي اش نهايي مي شود.
معاون وزير دادگستري درباره لايحه جامع وكالت، گفت: جلسات اصلي و فرعي در كميسيون لوايح دولت در دولت قبلي هم در وزارت دادگستري و هم در دولت با حضور نمايندگان سه قوا تشكيل شد.
وي افزود: با توجه به اواخر عمر دولت قبلي، ملاحظات قوه مجريه در دولت جديد هم بايد لحاظ مي شد ضمن آنكه اگر قوه قضاييه باز ملاحظاتي دارد بايد تا قبل از تقديم لايحه به مجلس، آن را اصلاح كند.
رييس الساداتي خاطرنشان كرد: اين لايحه كه هم اكنون در قوه مجريه است؛ بررسي هاي كارشناسي آن انجام شده و تقريبا به مرحله نهايي رسيده كه بعد از در نظر گرفتن ملاحظات قواي مقننه، قضائيه و مجريه براي تصويب به مجلس ارائه خواهد شد.

: مرتبه
[ شنبه 23 آذر 1392برچسب:, ] [ 23:58 ] [ هادی حیدریان وکیل قوه قضاییه ،کارشناس حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی وکارشناسی ارشد حقوق جزاوجرم شناسی ]

به درخواست دوستان معنی شعر را هم زیر هر بیت قرار دادم. التماس دعا

ای قلبیمون قراری لایلای رقیه لایلای

(ای قرار قلبم لالایی رقیه)

عاشقلرین نگاری لایلای رقیه لایلای

(نگار عاشقان لالایی رقیه)

سینم سنون یروندی تپراقلار اوسته یاتما

(سینه ام جای تو هست روی خاک ها نخواب)

دیلدن دوشن قناری لایلای رقیه لایلای

(ای قناری که خسته شده لالایی رقیه)

گوز یاشلارون آخاردی غم سایه سین سالاندا

(اشک چشمات جاری میشد وقتی غم سایه می افکند)

اوخشاردون آغلیاردون منلن اویاق قالاندا

(ناله میکردی و گریه می کردی وقتی با من بیدار میماندی)

هئچ بیلمدون نه چکدیم مین یول ئولوب دیریلدیم

(اصلا نفهمیدی چه ها کشیدم هزار بار مردم و زنده شدم)

غـارت گونی حسینیم گوشـوارووی آلاندا

(وقتی که در روز غارت برادرم حسین گوشوارتو ازت گرفت و به غارتگران داد)

اولماز بی بون ئولونجک بیر ثانیه محن سیز

(یک ثانیه عمه ات تا زمانی که بمیرد بدون محنت نمی شود)

آیا نجه گئدوم من کرب و بلایه سن سیز

(چگونه من بدون تو به کربلا بروم؟)

اولسیدی فرصت الده ساچدان کفن توخوردوم

(اگر فرصتی بود با موهایم برات کفن می بافتم)

نسگیلدی گیتسه قبره گل پیکرون کفن سیز

(اگر پیکرت با غم و غصه بدون کفن به قبر برود)

یولـداشلارون گلوبلـر ویرانسرایـه مهمان

(رفیقات مهمان اومدن به ویرانسرا)

دیل یاره سی ووروب کیم الآن اولوب پریشان

(هر کس به تو زخم زبان زده الان پریشان است)

دورعیبی یوخدی نینک بو قیزلاری باغیشلا

(پاشو اشکال نداره، پاشو این دخترا رو ببخش)

قویما اولا عزیزیم یولداشلارون پریشان

(عزیز من نذار دوستات پریشان شوند)

ای دشت کربلانون یورقون مارالی لایلای

(ای زیبای خسته ی دشت کربلا لالایی)

قلبون کیمی اولوبدی قلبیم یارالی لایلای

(قلب من هم مثل قلب تو زخمی شده)

قوی بیر ئوپوم دویونجاق سیلی دگن یوزوندن

(بذار روی اون صورتی که سیلی خورده آنقدر بوسه بزنم تا سیر شوم)

قبره گئجه گیدورسن زهرا مثالی لایلای

(شب میری داخل قبر ای شبیه زهرا لالایی)

هرسن توکنده گوز یاش مین لاله اولدی پرپر

(هر باری که تو اشک میریختی هزار لاله پرپر شد)

هر سن دینده بابا بش قمچی آچدی شهپر

(هر دفعه که گفتی بابا پنج تا شلاق شهپر باز کردند تا تو را بزنند)

قـوللارووی ئوپنـده یـوللاردا تازیـانـه

(وقتی تازیانه تو راه شام روی دستات بوسه میزدند)

آغلاردی یانه یانه سر نیزه اوستـه اکبـر

(روی سرنیزه سر علی اکبر با سوز دل گریه می کرد)

هر کی دلش به درد اومد به روح حضرت زینب و رقیه علیهما السلام صلوات بفرستد

: مرتبه
[ شنبه 23 آذر 1392برچسب:, ] [ 23:54 ] [ هادی حیدریان وکیل قوه قضاییه ،کارشناس حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی وکارشناسی ارشد حقوق جزاوجرم شناسی ]

استخدام قوه قضاییه در سال ۹۲ +تمدید زمان ثبت نام

اطلاعیه دادگستری جمهوری اسلامی ایران در خصوص آزمون استخدامی سال ۹۲

 

چنانچه بعد از خرید کارت و دریافت کد پیگیری بانک ، به هر دلیلی از ادامه فرآیند ثبت نام منصرف شدید
اطلاعیه شماره یک:
با سلام به داوطلبان گرامی شرکت کننده در آزمون استخدامی سال ۱۳۹۲ قوه قضائیه به اطلاع می‌رساند:
سوالات زیادی به این مرکز واصل شده است که در دست پاسخگویی قراردارد لذا به منظور تسهیل در امر پاسخگویی، سوالات تکراری در بخش سوالات متداول پاسخ داده می‌شود. از تمام کسانی که سوال مطرح و ارسال نموده‌اند درخواست می‌شود سوالات و پاسخ‌های متداول را مطالعه و چنانچه پاسخ سوال خود را نیافتند مجدداً نسبت به طرح و ارسال آن اقدام نمایند
توجه: به داوطلبان عزیز اطمینان داده می‌شود که تا قبل از پایان مهلت ثبت نام به سوالات و مشکلات آنان رسیدگی خواهد شد به طوری که در روند ثبت نام ایشان خللی وارد نشود.

اطلاعیه شماره دو:
به اطلاع داوطلبان شرکت در آزمون قوه قضاییه می رساند که زمان پایان ثبت نام تا تاریخ پایان روز شنبه ۳۰ ام آذر ماه ۱۳۹۲ تمدید گردید.
با آزروی موفقیت شما
مدیر آزمون

خبر ۱۹ آذر ۹۲ – تاریخ اتمام ثبت نام: بیست و سوم آذر ماه ۱۳۹۲اطلاعیه شماره یک:با سلام به داوطلبان گرامی شرکت کننده در آزمون استخدامی سال ۱۳۹۲ قوه قضائیه به اطلاع می‌رساند:
سوالات زیادی به این مرکز واصل شده است که در دست پاسخگویی قراردارد لذا به منظور تسهیل در امر پاسخگویی، سوالات تکراری در بخش سوالات متداول پاسخ داده می‌شود. از تمام کسانی که سوال مطرح و ارسال نموده‌اند درخواست می‌شود سوالات و پاسخ‌های متداول را مطالعه و چنانچه پاسخ سوال خود را نیافتند مجدداً نسبت به طرح و ارسال آن اقدام نمایندتوجه: به داوطلبان عزیز اطمینان داده می‌شود که تا قبل از پایان مهلت ثبت نام به سوالات و مشکلات آنان رسیدگی خواهد شد به طوری که در روند ثبت نام ایشان خللی وارد نشود.
با آزروی موفقیت شما
خبر ۱۷ آذر -۲۳ آذر آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی دادگستری کرمان
معاون اداری و مالی دادگستری استان کرمان گفت: ۲۳ آذر آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی دادگستری استان کرمان است.
علی امیرحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به شروع ثبت‌نام آزمون استخدام دادگستری استان کرمان اظهار داشت: ثبت‌نام از طریق اینترنت انجام می‌شود و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت   حداکثر تا ۲۳ آذر ماه جاری مراحل ثبت نام را طی و نسبت به واریز مبلغ ۱۱۴ هزار ریال به صورت الکترونیکی و از طریق کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب به عنوان حق شرکت در آزمون استخدام اقدام کنند.
وی با بیان اینکه ایثارگران از پرداخت ۵۰ درصد مبلغ مذکور معاف هستند، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام و پرداخت وجه به هیچ عنوان موجب ایجاد تعهد استخدامی برای دستگاه نمی‌شود و به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نشده و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌شود.
امیرحسینی بیان داشت: افراد یکه به طور پیوسته با شوراهای حل اختلاف همکاری داشته‌اند به شرط اشتغال و دارا بودن شرایط مندرج در آگهی متناسب با سابقه خدمت حداکثر از پنج امتیاز در آزمون عمومی برخوردار هستند.
وی با اشاره به سن مجاز متقاضیان شرکت در آزمون ابراز داشت: حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم ۳۰ سال «متولدان ۲۳ آذر ماه ۶۲ به بعد»، لیسانس ۳۲ سال «متولدان ۲۳ آذر ماه ۶۰ به بعد» و برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر ۳۴ ســال متولدان ۲۳ آذر ماه ۵۸ به بعد» است.
امیرحسینی عنوان کرد: تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ ترخیص خدمت نظام وظیفه و همچنین تاریخ صدور کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم داوطلبان باید قبل از زمان برگزاری آزمون باشد و مدارک تحصیلی یا کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم که بعد از تاریخ مذکور اخذ شده باشد مورد قبول نیست.
معاون اداری و مالی دادگستری استان کرمان تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند اطلاعات کامل را از طریق سایت‌های ذکر شده پیگیری کنند.
خبر ۱۳ آذر – مدیر امور اداری و منابع انسانی دادگستری کل استان سمنان از استخدام ۷۸ نفر در دادگستری سمنان با طی فرایندهای اداری آن خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، فضل‏الله همتیان امروز اظهار کرد: دادگستری کل استان سمنان در نظر دارد ۷۸ نفر از واجدان شرایط را از طریق برگزاری آزمون، مصاحبه و انجام مراحل گزینش برای خدمت در مرکز استان سمنان و سایر حوزه‎‎های قضایی استخدام کند.

الف – شرایط عمومی استخدام
۱- تابعیت جمهوری اسلامی ایران .
۲- نداشتن سابقه محکومیت جزائی مؤثر.
۳- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر.
۴- داشتن توانائی جسمی و روانی متناسب با شغل مورد درخواست و عدم ابتلا به بیماری‌های مسری به تشخیص پزشک قانونی یا پزشک معتمد دادگستری جمهوری اسلامی ایران
۵- اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرّح درقانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
۶- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۷- نداشتن منع استخدامی در دستگاههای دولتی به موجب آراء مراجع قانونی.
۸- انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت دائم برای آقایان
۹- دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی با معدل حداقل ۱۴ و بالاتر برای رشته‌های غیر فنی و مهندسی و حداقل معدل ۱۲ برای رشته‌های فنی و مهندسی

تذکر۱:رشته‌های شغلی فنی مهندسی عبارتند از: کاردان برق، مهندس برق، مهندس راه و ساختمان، کاردان ارتباطات و مخابرات، کاردان تاسیسات، مهندس تاسیسات،

تذکر ۲: متقاضیان شرکت در آزمون می بایست بعد از پایان ثبت نام الکترونیکی (اینترنتی) کد رهیگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهدارند. ضمنا ورود مجدد به سایت و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و اطلاع از نتیجه آزمون فقط با استفاده از کد رهگیری امکان پذیر خواهد بود.

ب – مهلت و نحوه ثبت نام:
۱- ثبت نام از طریق اینترنت انجام خواهد شد. متقاضیان واجد شرایط می بایست به سایت ( www.dadiran.ir) مراجعه و مراحل ثبت نام را از تاریخ ۱۲/۰۹/۹۲ حداکثر تا تاریخ ۲۳/۰۹/۹۲طی نمایند و نسبت به واریز مبلغ ۱۱۴۰۰۰ ریالبه صورت الکترونیکی و از طریق کارتهای بانکی متصل به شبکه شتاب به عنوان حق شرکت در آزمون استخدام اقدام نمایند (ایثارگران از پرداخت ۵۰% مبلغ مذکور معاف می باشند.)
۲- ثبت نام و پرداخت وجه به هیج عنوان موجب ایجاد تعهد استخدامی برای دستگاه نمی شود.
۳- به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد ضمنا وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی شود.

ج- تذکرات:
۱-رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد(۲۵%) و آزادگان زیر یک سال اسارت به شرط دارابودن شرایط مذکور درآگهی از اولویت مقرر در قانون جامع حمایت از ایثارگران برخوردار خواهند بود.
۲- کارکنان قرارداد کار معین دادگستری جمهوری اسلامی ایران که در آزمون تبدیل وضع به پیمانی مورخ ۱۷/۰۳/۹۲ قبول شده‌اند حق شرکت در آزمون سراسری را ندارند
۳ – افرادیکه بطور پیوسته با شوراهای حل اختلاف همکاری داشته‌اند به شرط اشتغال و دارابودن شرایط مندرج در آگهی متناسب با سابقه خدمت حداکثر از ۵ امتیازدر آزمون عمومی برخوردار خواهند بود. (بابت هر یک سال سابقه خدمت، یک امتیاز)
۴- معلولین عادی به شرط دارابودن سایرشرایط مندرج دراین دفترچه (علی‌الخصوص بند ۴ شرایط عمومی استخدام) از ۳% سهمیه قانونی بهره‌مند خواهند بود.
۵- داوطلبان بومی در صورت کسب حد نصاب نمره لازم و داشتن شرایط مندرج در آگهی تاسقف ۵۰% مجوزهای استخدامی از اولویت لازم برخوردار می‌باشند و رقابت در بین افراد بومی همان مناطق انجام خواهد شد. چنانچه نسبت به باقیمانده سهمیه، سایر افراد بومی رتبه لازم را در بین کلیه افراد کسب کرده باشند امتیاز فوق مانع از جذب آنها به میزان بیشتر از ۵۰% سهمیه نخواهد شد.

داوطلبان بومی به افرادی اطلاق می‌شودکه دارای یکی از شرایط مندرج در بند‌های ذیل باشند
• محل تولد آنها با محل جغرافیایی مورد درخواست (استان مورد تقاضا) یکی باشد
• حداقل ۵ سال از سنوات تحصیلی داوطلب (ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان) به صورت پیوسته در استان مورد درخواست گذرانده شده باشد.
• فرزندان کارکنان نیروهای مسلح درصورتیکه محل ۳ سال از سنوات تحصیلی آنها (اعم از ابتدایی، راهنمایی و یا دبیرستان) با استان مورد تقاضا یکی باشد نیز بومی تلقی می‌شوند.

خود رو آماده آزمون استخدامی قوه قضاییه  کنید

۶ –حافظان قرآن دارای درجات (۱ تا ۵)از ده درصد امتیاز در امتحان عمومی و به همین میزان، در امتحان تخصصی یا مسابقه تخصصی یا مصاحبه تخصصی بهره مند خواهند شد.
۷- مشمولین بندهای۱ ، ۲ ، ۳ ،۴ و۵قسمت جضروریست گواهی لازم را از مراجع ذیصلاح حسب مورد اخذ و پس از قبولی در آزمون، همراه با سایر مدارک به دادگستری استان مربوطه ارسال نمایند. ضمناً اعضای خانواده محترم جانبازان زیر ۲۵% و آزادگان زیر یک سال اسارت درصورت دارابودن کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران تصویر آن را ضمیمه، درغیراینصورت گواهی لازم را از بنیاد مذکور اخذ و ارسال نمایند.
توضیح اینکه به استناد ماده ۲۱ قانون جامع حمایت از ایثارگران، افراد مشروحه ذیل از شرکت در آزمون معاف می‌باشند (هماهنگی لازم در این خصوص قبلاً با بنیاد شهید و امور ایثارگران بعمل آمده است).
• خانواده شاهد:شامل والدین، همسر، فرزند، خواهر و برادر شهید، مفقودالاثر و اسیر
• جانبازان و آزادگان
• همسر و فرزندان جانبازان ۲۵% و بالاتر
• فرزندان و همسران آزادگان با سابقه اسارت یک سال و بالاتر

۸- بهثبت نام دانشجویان و دارندگان مدارک تحصیلی بالاتر و پایین تر از مقطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مورد اشاره و همچنین مدارک معادل(به استثناء دارندگان مدارک تحصیلی معادل صادره از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که در آزمون جامع سازمان سنجش آموزش کشور شرکت نموده و قبول شده‌اند و گواهی مبنی بر امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر با ارزش علمی را دارند) ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۹- تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ ترخیص خدمت نظام وظیفه و همچنین تاریخ صدور کارت پایان خدمت و یا معافیت دائمداوطلبان باید قبل از زمان برگزاری آزمون باشد و مدارک تحصیلییا کارت پایان خدمتو یا معافیت دائم که بعد از تاریخ مذکور اخذ شده باشد مورد قبول نخواهد بود.
۱۰- داوطلبان استخدام نباید مستخدم رسمی و یا پیمانی و یا بازخرید خدمت شده دادگستری جمهوری اسلامی ایران و سایر دستگاههای دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی باشند.
۱۱- حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلیفوق دیپلم ۳۰ سال(متولدین ۲۳/۰۹/۶۲به بعد )، لیسانس ۳۲ سال (متولدین۲۳/۰۹/۶۰ به بعد) و برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر ۳۴ ســال(متولدین۲۳/۰۹/۵۸ به بعد) می‌باشد.
۱۲-مسؤولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی بر عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل آزمون، گزینش و جذب، محرز شود که داوطلب به اشتباه و یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است، از انجام مراحل بعدی محروم و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مذکور لغو و بلااثر می‌شود.

۱۳-مواد آزمون عبارتند از:
الف – آزمون عمومی شامل:
۱ –معارف اسلامی ۲- ریاضی و آمار مقدماتی ۳- زبان انگلیسی عمومی ۴- اطلاعات سیاسی و اجتماعی و مبانی قانونی ۵- زبان و ادبیات فارسی
ب- آزمون تخصصی:
سئوالات تخصصی از رشته‌های تحصیلی پیش‌بینی شده در شرایط احراز رشته‌های شغلی مندرج در آگهی تهیه خواهد شد. تبصره: اقلیت‌های دینی از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف می‌باشند و امتیاز آن در سایر موارد امتحان توزیع می‌شود. ج – آزمون چهار مهارت اولیه ICDL شامل (مهارتهای مبانی کامپیوتر، Windows ، Word ، Excel و تایپ ده انگشتی با سرعت حداقل ۱۵۰ حرف در دقیقه) این آزمون حداکثر سه ماه پس از پذیرفته شدن در آزمون‌های عمومی، تخصصی و مصاحبه انجام می‌شود.
۱۴- نظر به اینکه برای اشتغال در برخی از مشاغل نیاز به طی دوره آموزش شغلی می‌باشد، بنابراین پذیرفته‌شدگان موظفند در شش ماهه اول خدمت، دوره مربوطه را با موفقیت طی نمایند.
۱۵–اشتغال قبول‌شدگان از بدو استخدام در رشته‌ شغلی پذیرفته شده و در منطقه جغرافیایی انتخابی حداقل به مدت ده سال خواهد بود ( در این مدت امکان ا نتقال و جابجایی وجود نداشته و تعهد محضری لازم از قبول‌شدگان اخذ خواهد شد.)
* زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون از تاریخ ۲۰/۱۰/۹۲ لغایت ۲۶/۱۰/۹۲ با استفاده از کد رهگیری از همین سایت خواهد بود.
* تاریخ برگزاری آزمون روز جمعه ۲۷/۱۰/۹۲ در نظر گرفته شده است.
: مرتبه
[ شنبه 23 آذر 1392برچسب:, ] [ 23:33 ] [ هادی حیدریان وکیل قوه قضاییه ،کارشناس حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی وکارشناسی ارشد حقوق جزاوجرم شناسی ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: