حقوق قضایی
اطلاعات حقوقی
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حقوق قضایی و آدرس hoghoughsabt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس،‌ ساعت 10 شب چهارشنبه 23 دي امسال مأموران كلانتري 140 باغ فيض از طريق مركز فوريتهاي پليسي 110 تهران از وقوع يك حادثه با خبر شدند.
مأموران با حضور در يكي از بيمارستان‌هاي غرب تهران دريافتند يك مرد جوان تبعه افغان به دليل نامعلومي پس از انتقال به بيمارستان فوت كرده است.
روشن بازپرس شعبه سوم دادسراي امور جنايي تهران درباره اين پرونده گفت: تحقيقات مأموران از همراهان اين مرد جوان آغاز شد تا اين كه اين افراد مدعي شدند متوفي به يك‌باره بي‌حال شده و فوت كرده است.
وي ادامه داد: اين نكته به شدت مشكوك به نظر رسيد به همين دليل دستور بررسي محل وقوع اين حادثه صادر شد تا در صورت وجود افراد دخيل در مرگ اين مرد اين افراد دستگير شوند.
وي افزود: با حضور در محل حادثه مشخص شد 20 نفر از اتباع افغاني موجود در اين محل مدعي‌اند در حين شوخي با متوفي بوده‌اند كه اين فرد بي‌حال شده و فوت كرده است.
بازپرس شعبه سوم دادسراي امور جنايي تهران گفت: بيش‌تر اين افراد پس از بررسي‌هاي لازم آزاد شدند اما يكي از آن‌ها كه همگي معتقدند وي بيش‌تر با متوفي شوخي مي‌كرده و يك‌بار هم متوفي را به سمت ديوار هل داده كه در نتيجه آن متوفي با ديوار برخورد كرده است، بازداشت شد.
وي گفت: تحقيقات براي مشخص شدن علت مرگ اين مرد جوان در دست بررسي است.

: مرتبه
[ یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, ] [ 11:26 ] [ هادی حیدریان وکیل قوه قضاییه ،کارشناس حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی وکارشناسی ارشد حقوق جزاوجرم شناسی ]

 

 

قضات شعبه 74 دادگاه كیفری استان تهران ، امیر را كه متهم است 16 زن و دختر بچه‌ را در منطقه ورامین ربود‌ه و مورد آزار و اذیت قرار داده ‌است به اتهام تجاوز به عنف، آدم ربایی، ایجاد جرح عمدی، تخریب عمدی، ورود به عنف به ملك غیر، فحاشی و توهین به 2 بار اعدام در ملاعام ، 25 سال حبس، 173 ضربه شلاق و پرداخت دیه محكوم كردند

سرپرست دادگاه كیفری استان تهران از ارسال پرونده مرد متهم به آزار و اذیت 16 زن و دختر بچه، آدم ربایی و ضرب و جرح شاكی‌ها به دیوان عالی كشور خبر داد.

محسن افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا، اظهار كرد: «امیر» 25 ساله، معروف به «چشم آبی» دارای سابقه كیفری با دریافت شكایات متعدد از سوی شاكیان در میان 30 مظنون توسط شاكی‌ها، شناسایی شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه رسیدگی در دادگاه كیفری استان تهران، گفت: «نازنین» 12 ساله، «سیما»10 ساله، «الهه» 32 ساله، «پگاه» 8 ساله، «هدیه» 9 ساله و «لیلا» 20 ساله از جمله شاكیانی بودند كه در جلسه رسیدگی در شعبه 74 دادگاه كیفری استان تهران به تشریح نحوه آزار از سوی متهم پرداختند.

سرپرست دادگاه كیفری استان تهران در ادامه گفت: قضات شعبه 74 دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی حسن تردست، امیر را كه متهم است 16 زن و دختر بچه‌ را در منطقه ورامین ربود‌ه و مورد آزار و اذیت قرار داده ‌است به اتهام تجاوز به عنف، آدم ربایی، ایجاد جرح عمدی، تخریب عمدی، ورود به عنف به ملك غیر، فحاشی و توهین به 2 بار اعدام در ملاعام ، 25 سال حبس، 173 ضربه شلاق و پرداخت دیه محكوم كردند كه این رای با طی تشریفات قانونی با توجه به اعتراض متهم و وكیلش به دیوان عالی كشور ارسال شد.

 

: مرتبه
[ یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, ] [ 11:24 ] [ هادی حیدریان وکیل قوه قضاییه ،کارشناس حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی وکارشناسی ارشد حقوق جزاوجرم شناسی ]

پرونده متهمان اصلی فساد مالی هفته آینده به دادگاه می رود

رئیس قوه قضائیه از ارسال پرونده متهمان اصلی فساد مالی اخیر در هفته آینده به دادگاه خبر داد و گفت: تلاشهای قوه قضائیه به مرحله‌ای رسیده که تحقیقات مقدماتی بخش عمده پرونده فساد مالی به اتمام رسیده و کیفرخواست تعدادی از متهمان هفته آینده به دادگاه ارسال و دادگاه متهمان اصلی برگزار می شود.

: مرتبه
[ چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:, ] [ 15:48 ] [ هادی حیدریان وکیل قوه قضاییه ،کارشناس حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی وکارشناسی ارشد حقوق جزاوجرم شناسی ]

سرقت ۳۰۰ كيلو طلا در مشهد مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 21 دی 1390 ساعت 01:33

"روبه شادی"




سرقت ۳۰۰ كيلو طلا در مشهد

 

سرقت ۳۰۰ كيلو طلا در مشهد

 

به دنبال چندين فقره سرقت مسلحانه از طلافروشي‌هاي مشهد كه منجر به كشته شدن يك طلافروش شده بود، تحقيقات پليس براي دستگيري سارقان مسلح نقابدار آغاز شد و با به دست آمدن سرنخ‌هاي اين جنايت و طلاهاي دزديده شده، سرانجام ماموران سه سارق مسلح را شناسايي و دستگير و از مخفيگاهشان مقادير قابل توجهي سلاح و مهمات از جمله بمب‌هاي دست‌ساز كشف كردند.
سرهنگ عبدالله قاسمي، معاون اجتماعي پليس آگاهي روز گذشته در ارتباط با آخرين پيگيري‌هاي پرونده اين باند تبهكاري گفت: در تحقيق ازسه تبهكار مسلح معلوم شد آنها از سال ۸۳ سرقت‌هاي مسلحانه خود را آغاز كرده و سال گذشته نيز به چندين طلافروشي به صورت مسلحانه دستبرد زده‌اند.

وي افزود: سارقان با ورود به خانه طلافروش‌ها، خانواده آنها را به گروگان گرفته و با گذاشتن چند بمب دست‌ساز در اتاق‌ها، هنگام ترك محل تهديد مي‌كردند بمب‌ها از راه دور كنترل مي‌شود.
۱۶ سرقت مسلحانه از طلافروشي‌‌ها
قاسمي افزود: متهمان در تحقيقات به ۱۶ فقره سرقت از طلافروشي‌ها اعتراف و عنوان كردند در ۲ فقره از سرقت‌ها ناكام بوده‌اند و هر بار پس از سرقت چهره خودشان را گريم مي‌كردند تا شناسايي نشوند.معاون اجتماعي پليس آگاهي تصريح كرد: در بازرسي از خانه متهمان چندين قبضه سلاح از جمله يك وينچستر (نوعي سلاح آمريكايي) كه شيشه‌هاي ضدگلوله را نيز مي‌شكست همراه چندين كلاه‌گيس و اسناد و مدارك جعلي كشف و ضبط شد.
دستگيري بيش از ۱۰۰ متهم
سرهنگ قاسمي اضافه كرد: پس از گذشت نزديك بهسه ماه از زمان دستگيري تبهكاران مسلح كه علاوه بر ده‌ها سرقت مسلحانه مرتكب جنايت نيز شده‌اند، بيش از ۱۰۰ متهم ديگر كه به نوعي در ارتكاب جرايم با آنها مشاركت داشتند يكي پس از ديگري شناسايي و دستگير شدند.
معاون اجتماعي پليس آگاهي خاطرنشان كرد: متهمان در اعترافاتشان گفتند يكي از اعضاي باند در مجاورت يك طلافروشي عمده مغازه‌اي اجاره كرده بود و طبق نقشه قصد داشتند قبل از دستگيري طلافروشي را با بمب منفجر و ۳۰۰ كيلو طلا سرقت كنند.
قاسمي تصريح كرد: سركرده باند مرد ۳۵ ساله‌اي معروف به حاجي است كه پس از هر سرقت سهم بسيار اندكي به همدستانش پرداخت مي‌كرد و براي آنها حقوق ماهانه در نظر گرفته بود.

وي اضافه كرد: افرادي كه در ارتباط با اين باند تبهكاري دستگير شده‌اند، در زمينه تهيه محل، سلاح و خريد و فروش طلاهاي دزدي با آنها همكاري مي‌كرده‌اند و پرونده اعضاي باند در آينده‌اي نزديك با صدور كيفرخواست و قرار مجرميت به دادگاه ارسال خواهد شد.

معاون اجتماعي پليس آگاهي اظهار كرد: انهدام اين باند يكي از بزرگ‌ترين پرونده‌هاي جنايي در چند سال اخير است و به همين دليل پليس آگاهي با تهيه مستند دستگيري و بازسازي صحنه سرقت‌ها، اين فيلم را تحت عنوان برنامه مستند «مكث» با موضوع اين سهتبهكار امشب از شبكه ۳ سيماي جمهوري اسلامي پخش خواهد كرد تا مردم از نزديك در جريان اقدامات تبهكارانه اين باند مخوف قرار گيرند.

: مرتبه
[ چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:, ] [ 15:44 ] [ هادی حیدریان وکیل قوه قضاییه ،کارشناس حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی وکارشناسی ارشد حقوق جزاوجرم شناسی ]

فرار مرتضي حيدري از کشور تکذيب شد مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 21 دی 1390 ساعت 11:44



فرار مرتضي حيدري از کشور تکذيب شد
 

 

البرزنیوز: خروج فرارگونه مرتضي حيدري يکي از مجريان مشهور صداوسيما تکذيب شد.

ديروز يک سايت خبري مدعي شده بود که يک مجري مشهور صداوسيما پس از آشکار شدن ارتباطش با گروه اميرمنصور آريا و اختلاس سه هزار ميليارد توماني کشور را ترک کرده و قصد بازگشت ندارد.

اين گزارش حاکي است سال گذشته نيز شايعه خروج حيدري از کشور خبرساز شد که بلافاصله بخش خبري 20:30 ضمن گفتگوي زنده با او به نوعي اين خبر را تکذيب کرد.

در اين حال يک مقام سازمان صداوسيما گفت: حيدري در خارج ازکشور مشغول تحصيل است و به طور متناوب به محل تحصيل خود رفت و آمد دارد و اين نمي تواند به مفهوم خروج دائم او از کشور باشد.

شايعاتي درباره فعاليت هاي گسترده اقتصادي اين چهره مشهور صداوسيما وجود دارد اما اين نخستين بار است که زمزمه ارتباط حيدري با گروه اميرمنصور آريا مطرح مي شود

آخرين اجراي مرتضي حيدري در سيماي جمهوري اسلامي بر خلاف آنچه برخي سايتهاي خبري مدعي شده اند نه مربوط به سه ماه قبل بلکه به چند شب پيش باز مي گردد.

: مرتبه
[ چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:, ] [ 15:42 ] [ هادی حیدریان وکیل قوه قضاییه ،کارشناس حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی وکارشناسی ارشد حقوق جزاوجرم شناسی ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: