حقوق قضایی

حقوق قضایی
اطلاعات حقوقی
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حقوق قضایی و آدرس hoghoughsabt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مجلس مقررات جدیدی برای مهریه های بالای 110 سکه تعیین کرد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که هرگاه مهریه زنی تا سقف 110 سکه بهارآزادی طرح جدید باشد، مرد درصورت عدم پرداخت مشمول زندان می شود اما چنانچه تعداد سکه ها بیش از 110 سکه باشد، بر اساس تمکن مالی مرد تصمیم گیری می شود.

به گزارش شبکه ایران- نیره اخوان، نماینده اصفهان در مجلس و عضو فراکسیون زنان در هنگام بررسی لایحه حمایت از خانواده پیشنهاد الحاق ماده ای را به این لایحه ارایه کرد که نمایندگان به این پیشنهاد رای مثبت دادند.

بر اساس این مصوبه، هرگاه مهریه در زمان وقوع عقد تا 110 سکه بهار آزادی طرح جدید یا معادل آن باشد، وصول آن مشمول قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی است و هرگاه مهریه بیش از این مقدار باشد صرفا ملائت زوج، ملاک پرداخت خواهد بود.

بر این اساس مقررات سابق در مورد احتساب مهریه به نرخ روز کماکان برقرار است.

طبق ماده ۲ قانون محکومیت‌‌های مالی کسانی که برای پرداخت ۱۱۰ سکه اقدام نکنند، راهی زندان می‌شوند. با توجه به پیشنهاد اخوان افرادی که مهریه آنها تا سقف ۱۱۰ سکه تعیین شود در صورت عدم توانایی پرداخت به زندان می‌روند ولی افرادی که مهریه آنها بیش از ۱۱۰ سکه باشد با توجه به تمکن مالی در خصوص آنان تصمیم‌گیری می‌شود.

 نمایندگان با 110 رای موافق، 30 رای مخالف و 25 رای ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر با پیشنهاد نیره اخوان موافقت کردند.

اخوان نماینده مردم اصفهان در پیشنهاد خود اظهارداشت: هرگاه مهریه تا سقف 110 سکه بهار آزادی طرح جدید باشد وصول آن مشمول ماده 2 قانون محکومیت مالی می شود و چنانچه بالاتر از آن باشد شرط تمکن زوج موردنظر است.

وی ضمن تاکید بر فرهنگ سازی درخصوص تامین مهریه زوجه گفت: ارقام نجومی در مورد مهریه مشکلاتی را ایجاد کرده که باید به آن توجه کنیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





: مرتبه
[ پنج شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 23:44 ] [ هادی حیدریان وکیل قوه قضاییه ،کارشناس حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی وکارشناسی ارشد حقوق جزاوجرم شناسی ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: