حقوق قضایی

حقوق قضایی
اطلاعات حقوقی
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حقوق قضایی و آدرس hoghoughsabt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طرح مجلس برای خارج کردن فرمان خودرو از دست شورای رقابت

2 نماينده مجلس از تدوين طرحي توسط برخي نمايندگان خبر دادند که به موجب آن يک هيئت مرکزي متشکل از نهادها و سازمان هاي مرتبط با خودروسازي براي تعيين قيمت خودروي داخلي تشکيل مي شود. عزت  ا... يوسفيان ملا در گفت وگو با فارس از تهيه و تدوين طرحي براي تعيين مکانيزم قيمت خودرو خبر داد و با اشاره به گلايه هاي رئيس  جمهور، نمايندگان و مردم از قيمت هاي اعلام شده از سوي شوراي رقابت، گفت: پس از طرح گلايه ها جمعي از نمايندگان طي طرحي مکانيزم جديدي را براي تعيين قيمت خودرو مشخص کردند. نماينده آمل با بيان اينکه طرح مذکور «ساماندهي نحوه قيمت گذاري خودروي داخلي» نام دارد، خاطرنشان کرد:

 اين طرح داراي يک ماده  واحده است که بر اساس آن براي قيمت گذاري عادلانه خودرو، هيأت مرکزي با حضور نمايندگان سازمان ها و نهادهاي مرتبط تشکيل مي شود. همچنين يک نماينده امضاء کننده طرح تعيين قيمت خودرو گفت: اين طرح در پي اين است که از افزايش يک سويه قيمت ها توسط شوراي رقابت بدون توجه به قدرت خريد مشتريان، جلوگيري کند. سيد سعيد زمانيان در گفت وگو با ايسنا، گفت: طرح تعيين قيمت خودرو باعث شفاف شدن نظام قيمت گذاري، جلوگيري از رانت هاي موجود از ناحيه افزايش قيمت خودرو، تبعيت از معيارهاي قيمت گذاري خودرو در ساير کشورهاي جهان، قطع دست واسطه ها از بازار دلالي خودرو و جلوگيري از دريافت پاداش هاي ميليوني توسط هيات مديره شرکت هاي خودروساز از محل افزايش قيمت خودرو مي شود.

وي همچنين از کنترل رانت ها و فسادهاي بخش  فروش خودرو در شرکت هاي خودروساز و عاملان فروش اين شرکت ها خبر داد. اين عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس علت تهيه اين طرح را بي توجهي وزارت صنعت، معدن و تجارت و شوراي رقابت به توان اقتصادي مشتريان شرکت هاي خودروسازي، تداوم توليد خودروهاي فاقد کيفيت و ضعف در نظام خدمات پس از فروش خودرو دانست.

رئيس هيئت تحقيق و تفحص از خودرو: شوراي رقابت منتظر برخورد جدي مجلس باشد


در همين حال رئيس هيأت تحقيق و تفحص از صنعت خودرو گفت: اگر شوراي رقابت به وظايف قانوني خود عمل نکند، مجلس اين شورا را سر جاي خود خواهد نشاند. علي  عليلو در گفت  و گو با فارس با بيان اينکه جلسه جديدي توسط کارگروه مشترک کميسيون صنايع مجلس و شوراي رقابت براي بازنگري در قيمت خودرو تشکيل نشده است، اظهار داشت: از وقتي که رئيس شوراي رقابت پرونده قيمت گذاري خودرو را مختومه اعلام کرد، برگزاري جلسات اين کارگروه منتفي و متوقف شده است.

وي با بيان اينکه شوراي رقابت از نظر قانوني نبايد به موضوع قيمت گذاري خودرو وارد شود، افزود: به زودي گزارشي در مورد عملکرد شوراي رقابت در قيمت گذاري خودرو در صحن علني مجلس قرائت خواهد شد. وي با بيان اينکه مردم مي توانند فعلاً براي خريد خودرو دست نگه دارند، اظهار داشت: طي 2 سال گذشته، مردم مشاهده کردند که خودروسازان بي رويه و به دلخواه خود قيمت ها را افزايش دادند و علاوه بر اين، کيفيت خودرو نيز روند کاهشي داشته است.

به گفته عضو کارگروه مشترک بازنگري قيمت خودرو، برخي افراد که منافعشان از رشد صنعت خودرو به خطر مي افتد، توپ را به زمين مجلس مي اندازند و مي گويند مجلس باعث رکود بازار خودرو شده است، اما با اين حرف ها نمي توانند مجلس را از ميدان به در کنند. عليلو در ادامه با بيان اينکه موضوع کاهش تعرفه واردات خودرو نيز از سوي برخي صاحبان منافع و رانت مطرح مي شود، گفت: رانت واردات خودرو نيز عمدتاً دست خودروسازان است و در واقع چوب دو سر طلا در دست خودروسازان قرار دارد که اگر بخواهند وانمود مي کنند که صنعت خودرو جاي پيشرفت ندارد تا واردات خودرو رونق گيرد و منافعشان تأمين شود.

 

منبع :

خراسان - مورخ چهارشنبه 1393/06/05 شماره انتشار 18769


برچسب‌ها: مجلس, طرح, قیمت گذاری, خودرو, واردات



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





: مرتبه
[ جمعه 7 شهريور 1393برچسب:, ] [ 19:38 ] [ هادی حیدریان وکیل قوه قضاییه ،کارشناس حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی وکارشناسی ارشد حقوق جزاوجرم شناسی ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: