حقوق قضایی

حقوق قضایی
اطلاعات حقوقی
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حقوق قضایی و آدرس hoghoughsabt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 ســوال:

با سلام . اگر کسی برای بار اول در منزل با چند بطری مشروب دستگیر شود مجازات او به چه شکلی خواهد بود؟ایا زندان دارد یا فقط شلاق؟
پاســـخ:
با سلام . طبق قانون مجازات اسلامی به شش ماه تا یک سال حبس و تا هفتادوچهار ضربه شلاق و نیز پرداخت جزای نقدی تا میزان پنج برابر ارزش عرفی کالای کشف شده محکوم میشود .

فریب در ازدواج

ســوال:

من حدود یکسال پیش با پسری در دانشگاه اشنا شدم قول ازدواج داد و وضع مالی خود را خیلی خوب بیان میکرد به خواسنگاری من هم امد ما مدتی با هم رفت و امد داشتیم بعدا ازدواج کردیم الان متوجه شدم که قبلا ازدواج کرده و جدا شده و فکر کنم الان هم اعتیاد دارد لطفا تصمیم به شکایت به دلیل فریب در ازدواج دارم من را راهنمای فرمایید
پاســـخ:
باسلام . اگر شرط مجرد بودن در زمان ازدواج شده باشد و الان مشخص شده باشد که ایشان متاهل بوده حق مراجعه به محکمه برای شما وجود دارد اما به صرف اینکه ایشان قبلا متاهل بوده و الان شما متوجه شده باشید عنوان تدلیس بر این موضوع صدق نمیکند .در صورتی که بتوانید ثابت کنید که وی معتاد است برای شما حق طلاق وجود خواهد داشت . البته اعتیاد باید برای قاضی دادگاه اثبا ت شود صرف ادعا کافی نیست .

سو پیشینه
ســوال:
با سلام و خسته نباشید.
می خواستم بپرسم اگر کسی یک شب به زندان رفته باشد و بعد 10 ضربه شلاق خورده باشد به خاطر رابطه نا مشروع به غیر زنا آیا سو پیشینه مادام العمر خواهد بود؟ و راهی برای پاک شدنش وجود ندارد؟ آیا مانع استخدام می شود؟
پاســـخ:
این مجازات باعث سابقه کیفری نمی شود اما اگر در زندان انگشت نگاری شده اید این انگشت نگاری در سوابق موجود خواهد بود و در صورت استعلام مرجعی ، بر اساس همین انگشت نگاری پاسخ داده خواهد شد و شما می توانید با نشان دادن اصل دادنامه خود به مرجع استعلام کننده نشان دهید که جرم شما از جرائمی نبوده که باعث ثبت سابقه در سجل کیفری شود . در مورد استخدام قانونا" منعی وجود ندارد اما ادارت و مراکز بر اساس صرف وجود سابقه انگشت نگاری در اینگونه موارد بسیار سخت گیرانه عمل می نمایند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





: مرتبه
[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 1:40 ] [ هادی حیدریان وکیل قوه قضاییه ،کارشناس حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی وکارشناسی ارشد حقوق جزاوجرم شناسی ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: