حقوق قضایی

حقوق قضایی
اطلاعات حقوقی
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حقوق قضایی و آدرس hoghoughsabt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دادسراي نفت و انرژي تشكيل خواهد شد
دادستان عمومي و انقلاب تهران  

                                       
دادستان عمومي و انقلاب تهران:
دادسراي نفت و انرژي تشكيل خواهد شد/ سايت هاي اينترنتي در مسير قانون نباشند، فيلترمي شوند
تهران - دادستان عمومي و انقلاب تهران از تشكيل دادسراي نفت و انرژي در تهران خبر داد و به سايت هاي اينترنتي نيز هشدار داد چنانچه در مسير قانون نباشند، فيلتر مي شوند.


به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، 'عباس جعفري دولت آبادي' كه روز شنبه در مراسم توديع و معارفه سرپرستان قديم و جديد دادسراي ۳۱ جرايم رايانه اي تهران سخن مي گفت، افزود: در دادسراي نفت و انرژي به دعاوي مربوط به نفت و انرژي رسيدگي مي شود.

وي اضافه كرد: مذاكرات مقدماتي اين كار انجام شده است و پس از تهيه ساختمان و ساير امكانات در سال جاري، اين دادسرا تشكيل خواهد شد.


*** سايت هاي رسمي براي ثبت سايت خود اقدام كنند

دادستان تهران در ادامه سخنانش با يادآوري برخي تهديدات اينترنت عليه زندگي شخصي و امنيت ملي كشورها گفت: مرزبندي تهديدات در اينترنت از حوزه نظامي گذشته است و امروز همه تهديدات را با هم و همزمان مي شود در اينترنت انجام داد كه اين تهديدي بسيار جدي است.

جعفري دولت آبادي انتشار بي عفتي ها و مسايل ضد اخلاقي در اينترنت، ورود به حريم زندگي شخصي افراد و انتشار مسايل خصوصي مردم را نمونه هايي از تهديدات اينترنتي در زندگي روزمره مردم دانست و گفت: البته اينترنت مزاياي مثبت فراواني هم دارد كه بايد در كنار هشدار در خصوص اين تهديدات، به مزاياي مثبت آن هم توجه كنيم.

وي با اشاره به فيلتر شدن برخي سايت ها و انتقاداتي كه در اين خصوص به دادستاني مي شود، ادامه داد: كساني كه در نشريات كار مي كنند، مي دانند كه فيلتر شدن سايت ها راحت ترين كار است چرا كه مي شود با برخي اقدامات فني اجازه نداد سايت ها باز شوند.

دادستان تهران با بيان اين كه متاسفانه برخي سايت ها قانون را رعايت نمي كنند و از مسير قانون خارج مي شوند، اظهار داشت: اقدامات برخي سايت ها از كار مطبوعاتي و رسانه اي گذشته است كه دادستان مجبور به فيلترينگ آنها مي شود.

اين مقام قضايي يكي از مشكلات پيگيري قضايي سايت ها را ثبت نام نكردن سايت ها و مشخص نبودن مديران آنها اعلام كرد و از مسوولان سايت هاي رسمي در كشور خواست براي ثبت سايت هاي خود اقدام كنند.

دادستان تهران با مخاطب قرار دادن مديران سايت ها افزود: اگر حمايت دادستاني را مي خواهيد در مدار قانون حركت كنيد چرا كه اگر سايتي در مسير قانون نباشد حتما فيلترينگ مي شود.


*** پيشنهاد تشكيل ستادي براي رصد جرايم رايانه اي

جعفري دولت آبادي بر لزوم به روز شدن قضات به اطلاعات و مسايل اينترنتي و جرايم رايانه اي تاكيد كرد و گفت: قاضي جرايم رايانه اي حتما بايد مسلط به اينترنت و كامپيوتر باشد و جرايم رايانه اي را به خوبي بشناسد.

دادستان تهران تشكيل ستاد جرايم رايانه اي را با هماهنگي دستگاه هاي مرتبط با اين حوزه ضروري دانست و گفت: تشكيل ستادي براي رصد جرايم رايانه اي، شناسايي آنها و برخورد با متهمان ضروري است كه پيشنهاد آن را به مسوولان عالي قضايي داده ام كه اميدوارم شكل گيرد.


*** نظارت بر زندان ها افزايش مي يابد

دادستان تهران در ادامه سخنانش، مهم ترين برنامه هاي كاري خود در سال ۹۱ را در پايتخت، نظارت بر زندان ها، اجراي احكام و افزايش نظارت بر حوزه هاي نظامي و انتظامي اعلام و ابراز اميدواري كرد در اين حوزه ها ، شاهد تحرك جديدي از سوي دادستاني باشيم.

جعفري دولت آبادي با بيان اينكه نظارت دادستان ها بر زندان ها افزايش مي يابد، اظهار داشت: نمي شود فردي در گوشه زندان باشد و كسي سراغ آنها را نگيرد؛ دادستان بايد به وظيفه خود در اين حوزه رسيدگي كند.

وي با تاكيد بر اينكه احكام قضايي براي اجرا شدن صادر مي شوند، گفت: اميدواريم شاهد تحرك جدي در حوزه اجراي احكام در سال جديد باشيم.

دادستان تهران نظارت بر حوزه هاي نظامي و انتظامي را نيز بسيار مهم دانست و يادآور شد مردم از دستگاه قضايي، پاكدامني و طهارت مي خواهند كه اميدواريم قضات و كاركنان در اين مورد همكاري خوبي با ما داشته باشند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





: مرتبه
[ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:55 ] [ هادی حیدریان وکیل قوه قضاییه ،کارشناس حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی وکارشناسی ارشد حقوق جزاوجرم شناسی ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: